FAQ
Hier vind je de Frequently Asked Questions (FAQ), relevante informatie en alles omtrent bestellen, verzenden, betalen, garantie, klachten en retourneren.
Staat je vraag en/of antwoord er niet bij, stuur ons dan een e-mail naar: info@designobject.nl
Ophangsystemen van Design Object
Nee, het ophangsysteem moet je zelf aan je bestelling toevoegen.
Nee, sommige posters zijn zwaarder en vallen van de muur met 1 ophangsysteem. Hier adviseren wij twee ophangsystemen te gebruiken.
Bij de posters van plexiglas en met een grootte van één m2 of meer, raden wij aan 2 ophangsystemen te gebruiken bij het monteren van de posters aan de muur.
De ophangsystemen kan je toevoegen aan je winkelmandje voor €9,50 per stuk.
Voorraden en levertijden
Onze levertijd is 2-6 werkdagen naar Nederland, gerekend vanaf de dag nadat je je bestelling hebt geplaatst.
Als je je bestelling niet binnen de beloofde levertijd hebt ontvangen, controleer dan of je de juiste gegevens hebt ingevuld bij het bestellen. Neem dan binnen 30 werkdagen na het plaatsen van je bestelling contact op met onze klantenservice en wij helpen je verder.
We gebruiken verschillende verzendpartners, afhankelijk van de grootte van jouw bestelling. Nadat je jouw producten aan jouw winkelwagen hebt toegevoegd en bent doorgegaan naar het afrekenen, kan je zien met welke service de bestelling wordt verzonden.
De verzendkosten zijn €9,50 ongeacht het bedrag en de grootte.
Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk ingepakt en verzonden. Zodra deze is opgehaald door het transportbedrijf, activeren we het pakketnummer, waarna je nog een e-mail ontvangt met de trackinglink. Als je de trackinglink niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via ons contact formulier.
Zodra jouw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn, ontvang je de trackinglink voor jouw pakketten in de verzendbevestigingsmail. Houd er rekening mee dat het 48 uur kan duren voordat je deze verzendbevestigingsmail kan ontvangen.
Voor goederen die aan ons worden geretourneerd omdat de klant de goederen niet heeft opgehaald, rekenen we een vergoeding van €35,- om onze verpakkingskosten en kosten van retourzending te dekken.
Verzending en betaling
Als je een bestelling hebt geplaatst bij Design Object maar geen e-mail met de orderbevestiging hebt ontvangen, is het mogelijk dat je e-mailadres verkeerd is ingevoerd. Neem contact met ons op via het contact formulier en wij zullen jouw bestelgegevens bijwerken zodat je alsnog de orderbevestiging kan ontvangen.
Een e-mail met een orderbevestiging wordt verzonden naar het e-mailadres dat is opgegeven bij het afronden van de bestelling. Als je de orderbevestiging niet hebt ontvangen, controleer dan of het in de spamfolder terecht is gekomen. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat je de orderbevestiging ontvangt.
Als je je spammail hebt gecontroleerd en 24 uur hebt gewacht en nog steeds geen bevestigingsmail hebt ontvangen, raden we je aan contact met ons op te nemen via ons contact formulier, zodat we dit voor je kunnen uitzoeken.
Als je onjuiste informatie hebt verstrekt, zoals het afleveradres, e-mailadres of telefoonnummer, etc. neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice, zodat zij de gegevens kunnen wijzigen voordat jouw bestelling wordt verzonden. Als de onjuiste informatie van invloed is op de bezorging van het pakket in het geval dat de bestelling al verzonden is voordat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice, is de klant verantwoordelijk voor de extra kosten die kunnen optreden.
We weten dat je jouw producten snel nodig hebt. Zodra je de bestelling hebt geplaatst, gaan we ermee aan de slag! Helaas betekent dit dat we geen wijzigingen kunnen aanbrengen omdat het al in het magazijn wordt verwerkt (meestal binnen enkele seconden).
Neem zo snel mogelijk contact met onze klantenservice via het contact formulier. We kunnen echter niet garanderen dat we de bestelling op tijd kunnen annuleren.
Bestellen
Nee, op dit moment is het alleen mogelijk om met iDeal te betalen.
Ja, je kan bij het afrekenen kiezen voor iDeal.
We bieden momenteel geen bedrijfsbestellingen (B2B) aan, maar hopen dat we dit in de toekomst zullen doen.
Klachten en retourneren
Omdat de prints op maat gemaakt worden is het niet mogelijk om te retourneren.
Houd er rekening mee dat de retourzending teruggestuurd moet worden naar Zweden.
Het pakket moet precies zo worden verpakt als toen je het van ons ontving. Het is belangrijk om de posters opnieuw op te rollen in het beschermende papier, omdat dit ervoor zorgt dat ze niet verschuiven tijdens het transport. Als je de posters opnieuw in het papier hebt gerold, gebruik dan plakband zodat we deze bij terugkomst gemakkelijk uit de koker kunnen halen.
Neem contact met ons op via het contact formulier. en vermeld daarbij de volgende informatie:
– Bestelnummer
– Klantnaam
– E-mails geregistreerd tijdens aankoop
– Redenen voor retournering
– Naam product(en) die je wilt retourneren
De verzendkosten voor het retourneren bedragen 5,90 Euro. Deze kosten worden niet in rekening gebracht bij het UPS Access point/DHL retourpunt, maar worden in mindering gebracht op het totaal terug te betalen bedrag.
Het retourproces kan tot 14 dagen duren vanaf het moment dat je het retourpakket bij het transportbedrijf overhandigt. Zodra het retour is ontvangen en verwerkt, registreren we het tegoed en sturen we je een bevestiging per e-mail. Bewaar jouw ontvangstbewijs van de retourzending totdat de e-mail met de retourbevestiging je hebt bereikt als bewijs van de retourzending.
Heeft u een klacht? Dan kunt u contact met ons opnemen door te bellen naar: 010-52233332 of een e-mail te sturen naar info@designobject.nl
Als je pakket en producten bij aankomst beschadigd zijn, neem dan zo snel mogelijk contact. met ons op met foto’s van zowel het beschadigde pakket als de beschadigde goederen. Je kan dit doen via het contact formulier. Zodra we de foto’s hebben ontvangen van het beschadigde pakket en de producten zullen wij je verzoek behandelen. Stuur de beschadigde producten niet namens jezelf naar ons terug.
Begin met het dubbel controleren van je orderbevestiging om te zien wat je hebt besteld. Neem contact met ons op als je het bestelde product niet heeft ontvangen. Je kan dit doen via het contact formulier.
Het acrylglas (plexiglas) in onze lijsten wordt aan beide zijden beschermd door de plastic folie, vergeet deze niet te verwijderen voor gebruik. Deze folie gebruiken wij om het acrylglas te beschermen tijdens opslag en transport.
Garantie
Garantie & Aansprakelijkheid
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
- Indien bij aflevering van zaken beschadigingen worden geconstateerd, dient door de Klant op het ontvangstbewijs aantekening van de beschadiging te worden gemaakt. Indien bij aflevering geen gelegenheid bestaat om eventuele beschadigingen aan de geleverde zaken te constateren, dient dit door de Klant op het ontvangstbewijs te worden vermeld. Waarneembare beschadigingen dient men uiterlijk binnen 2 (twee) werkdagen na aflevering bij de ondernemer te melden.
- Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de Consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand. Voor Zakelijke afnemers geldt deze regeling niet.
- De ondernemer geeft de wettelijke garantie op de door haar geleverde artikelen. De ondernemer geeft de deugdelijkheid en/of bruikbaarheid van de door haar geleverde artikelen, conform de aangeboden specificaties.
- Indien binnen de garantietermijn een klacht gegrond is, komen de voorrij –en of verzendkosten voor rekening van de ondernemer. Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor rekening van de Klant (onderzoeks- en transportkosten).
- Indien een klacht gegrond is, beslist de ondernemer of het artikel (gedeeltelijk) gerepareerd wordt of (gedeeltelijk) wordt vervangen. De ondernemer geeft 90 (negentig) dagen garantie op door haar verrichte herstelwerkzaamheden.
- Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie indien:
- er wijzigingen in of aan het artikel zijn aangebracht;
- wanneer er sprake is van normale slijtage;
- oververhitting door centrale of andere verwarming;
- blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte, extreme koude of extreme droogte;
- als de reparaties zijn verricht door derden;
- als de goederen voor ander dan huishoudelijk gebruik worden bestemd;
- onoordeelkundig gebruik en/of het niet in acht nemen van de gebruiksaanwijzing, beschadigingen door opzet of grove onachtzaamheid;
- bij van buiten komend onheil, zoals maar niet beperkt tot blikseminslag, stroomuitval, storm- en waterschade;
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- verkleuren of afwijkingen van ondergeschikte aard die technisch niet te voorkomen zijn en volgens het handelsgebruik algemeen worden aanvaard;
- als de Klant de ondernemer niet tijdig gelegenheid geeft voor onderzoek en herstel van het gebrek;
- als de Klant in gebreke blijft en niet tijdig aan haar verplichtingen voldoet, waaronder ook begrepen wordt de betaling van het product.
- De ondernemer is jegens Consumenten enkel aansprakelijk voor zover de wet dat bepaalt. De ondernemer is jegens Zakelijke afnemers nimmer aansprakelijk voor directe, gevolg- en indirecte schade, waaronder maar niet beperkt tot bedrijfsschade, indirecte schade en winst- of omzetderving, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.
- Indien de ondernemer, om welke reden dan ook, gehouden is enige schade te vergoeden dan zal de schadevergoeding nooit hoger zijn dan het bedrag wat betaald is om de schade te herstellen. Ondernemer heeft het recht een factuur of bewijs van dit herstel op te vragen en zonder overhandiging hiervan de betaling van schadevergoeding te weigeren tenzij anders overeengekomen.
- Ondanks de constante zorg en aandacht die de ondernemer aan de samenstelling van de website besteedt, is het mogelijk dat informatie die op de website wordt gepubliceerd onvolledig en / of onjuist is.
- De informatie op de website en webshop worden regelmatig aangevuld en / of aangepast. De ondernemer behoudt zich het recht voor om eventuele wijzigingen met onmiddelijke ingang en zonder kennisgeving door te voeren.
- Het is mogelijk dat de ondernemer op haar internetsite links opneemt naar andere internetsites die mogelijk interessant of informatief voor de bezoeker kunnen zijn. Dergelijke links zijn louter informatief. De ondernemer is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de internetsite waarnaar wordt verwezen of het gebruik dat ervan kan worden gemaakt.